Društvo digitalnih beskućnika

Tehnologija ide napred. Sa njom u korak mora da ide i biznis. Upravo iz tog razloga rodila se prilika da se stvori nova vrsta marketinga. Digitalni marketing. Klikom na ove dve reči, otvoriće se link u kojem jedan od najuticajnijih ljudi iz ove branše objašnjava mnogo bolje od mene šta je zapravo digitalni marketing. 

Što je nekad bio Word of Mouth marketing, sada je to Word of Mouse. Viralni marketing se preselio na internet i doživeo ogromnu ekspanziju. Ne i svoj zenit. Digitalni marketing je preuzeo vodeću ulogu u odnosu na tradicionalni marketing. Mnogi su čuli za SEO, Social Media marketing, neki su čuli za termine AdWords, Google Analytics, Inbound marketing, Content marketing, ali veoma je mali broj u Srbiji onih koji zapravo koriste društvene mreže kao kanale da razvijaju svoj brend, ili to rade samostalno, na amaterskom nivou, praveći stranice na Fejsbuku i Instagramu, što izuzetno čudi gledajući neke velike kompanije, čineći da one izgledaju smešno. 

Ono što je ideja ovog teksta jeste okupljanje svih onih koji traže svoje mesto u digitalnom marketingu. Svih onih ljudi poput mene, koje nazivam jednim zajedničkim imenom: "Digitalni beskućnici". Svih onih koji još uvek samostalno uče i traže svoje mesto pod suncem interneta. Šta mislim pod "okupljanjem"? Mislim da je potrebno da svi oni koji su u potrazi za poslom u marketingu rade zajedno, da oni koji to rade dugo i uspešno podele svoja iskustva i daju smernice, da umesto rasprava na forumima svako svakoga može putem društvenih mreža pitati ono što ga zanima, za smernice, za uputstva, za savete. 

Digitalni marketing je veoma širok pojam, i u njega spada mnogo stvari koje rade različiti ljudi, čitavi timovi koji se trude da svom klijentu, ili svojoj kompaniji, lansiraju poslovanje na što bolji način, da dosegnu što više relevantnih korisnika i da zainteresuju i zadrže, kako postojeće, tako i nove, potencijalne klijente. 

Ljudi me često pitaju: "Šta će mi to?" 
Evo šta će ti: Interakcija tvoje firme sa klijentima na društvenim mrežama pre svega će ti doneti profit. Kraj. 

Zanimljiva činjenica je da ni u nekim velikim kompanijama još uvek nisu shvatili važnost prisutnosti u svetu digitalnog marketinga što će ih, pre ili kasnije, dovesti do "Šta sad da radimo, propašćemo" situacije, o čemu govori i jedna krajnje neverovatna izjava saradnika u ljudskim resursima mog poslodavca (preko 1.000 zaposlenih), koji je na sve razloge i argumente za hitne reakcije i ulaganje napora da se uhvati korak sa konkurencijom rekao: "Trenutno nema potrebe za takvim profilom". 

Sine, nemaš ti pojma, jer da imaš ne bi se oslanjao na flajere i kucanje na vrata klijentima, pešadijsku akviziciju klijenata i oslanjanje na "dovedi prijatelja, kuma, brata da nam bude klijent". 

Ljudi vole interakciju, žele da budu deo nečega, i to je jedna od ogromnih prednosti društvenih mreža, komunikacija, interakcija, uključivanje svojih klijenata u svakodnevni rad. Želiš li da čuješ šta tvoji klijenti žele? Hoćeš li da ih zadržiš ili ti je bitno samo da kupe tvoj proizvod ili uslugu? Interakcija je jedan od ključnih faktora zadržavanja klijenata, jer pored pronalaženja načina da ih zadovoljiš potrebno je i da prevaziđeš njihova očekivanja. Lojalan klijent znači više nego novi klijent, i to je pravilo koje važi mnogo duže od interneta, pravilo koje čuva posao, ono što ti garantuje profit u budućnosti. To postaje nemoguće bez interneta, društvenih mreža, odnosno interakcije sa klijentima na istim, bilo da je to Fejsbuk, Instagram ili Tviter. 


Ljudi vole interakciju, žele da budu deo nečega.

Fejsbuk ima preko milijardu aktivnih korisnika dnevno! Zašto neko misli da to nije dobar način da se do njih dođe? Da li je jeftinije dopreti do korisnika putem Fejsbuka nego putem televizijske reklame? Dajte sami odgovor. 

 Instagram je od 2013. do polovine 2016. skočio sa 90 miliona aktivnih korisnika na 500 miliona. Da li je, na mreži koja je savršena za foto/video interakciju, promociju i razvoj brenda, loše doći do novih klijenata? Da li je i to jeftinije od televizijske reklame? Opet sami dajte odgovor.

Znam da u Srbiji postoji još mnogo da se radi da bi kompanije i firme, bez obzira na veličinu, opredelile za digitalni marketing. Znam da postoje ljudi koji tehnološki razvoj i napredak vide kao priliku za nove naučne, praktične i poslovne oblasti. Znam da jedan broj marketinških stručnjaka već odavno radi i napreduje u svim segmentima digitalnog marketinga, a isto tako znam i da postoji još mnogo njih poput mene koji još uvek traže način da uđu u ovaj svet, koji uče svakodnevno, i koji vide biznis drugim očima od "Zovi kuma, brata, rođaka i prijatelja". Pusti klijenta da ti dovede svog brata, kuma i prijatelja, ti mu pruži nešto zbog čega će da ga dovede. Daj mu kvalitetan sadržaj, nauči ga nečemu, daj mu razloge da bude srećan što je tvoj klijent, omogući mu da ti kaže svoje želje, sugestije, iskaže nezadovoljstvo ako ima i najmanji problem sa tvojim proizvodom ili uslugom, i uradi nešto da ga oduševiš ili mu pokreneš pozitivne emocije, jer marketing više nije samo grafika, nije proračun, ima tu i dosta psihologije. 

Pusti klijenta da ti dovede svog brata, kuma i prijatelja, ti mu pruži nešto zbog čega će da ga dovede. 


Na svim društvenim mrežama, svako ko želi, bilo da je istomišljenik, kolega, kompanija koja vidi savremeno poslovanje istim očima, može da nađe moj profil: markolo87, i započne interakciju jer, da ponovim, cilj ovog teksta jeste da okupim oko sebe ljude koji se na ovaj ili onaj način bave digitalnim marketingom, stručnjake koji već rade ili one koji poput mene žele to isto da rade, kako bismo ga zajednički uveli u srpsku biznis kulturu, jer je Srbija, njena privreda, zajedno sa kompanijama koje posluju u njoj, i dalje "beba" u ovom segmentu poslovanja. 

Нема коментара:

Постави коментар

Man vs Machine - iz ugla marketara

Povremeno vodim razgovore o mašinama i potpunoj automatizaciji marketing procesa sa prijateljima koji su, po prirodi posla, više or...