Stvari koje ljudi "starog kova" ne prihvataju

U današnjem, savremenom, poslovnom okruženju, sve je više ljudi koji svoje poslove "sele" na internet, ali još uvek ima i onih koji ne prihvataju činjenicu da im je internet potreban za poboljšanje poslovanja.

Čak i oni poslovi koji naizgled, ili po nekima, nisu za internet oglašavanje i reklamu, moraju imati svoje mesto u ovom okruženju, počev od vodoinstalaterskih usluga, električara kojima trebaju mušterije, malih specijalizovanih radnji, poklon shop-ova itd.

Zamislite da se nekome pokvari ves masina, ili se desi poplava u kuhinji/kupatilu. Gde će ta osoba pronaći majstora ako do tada nije imala problem ili je nedavno počela da živi sama, u drugom gradu ili državi, pa su se takve stvari obavljale u režiji roditelja, brata, sestre i sl.? Najlakši način je i najbolji način.

AdWords

Skoro da možete da zaboravite klasično oglašavanje u novinama, na oglasnim tablama i sličnim medijima, osim ako ne ciljate onu populaciju koja ne koristi internet, a to su ljudi od, otprilike, preko 60 godina, uglavnom nižeg obrazovanja i nezaposleni.

Jedan od najboljih načina da "obogatite" i poboljšate svoje poslovanje, da budete primećeni i stvorite razliku u odnosu na konkurenciju jeste AdWords. Za neupućene - AdWords je Google-ova "oglasna tabla". Na AdWords nalogu možete da napravite oglasnu kampanju takvu da, u datom trenutku, kada neko vrši pretragu istih ili sličnih usluga/proizvoda koje vi nudite, vaš oglas/reklama izlazi iznad rezultata besplatne pretrage.

Upravo u tom polju je snaga vaše reklame, jer je moguće da vas neko jednim klikom pozove, ili eventualno poseti vaš sajt, izvrši kupovinu ili se detaljnije informiše o vašoj ponudi. I to nije sve. Moguće je postaviti svoju lokaciju radi lakšeg snalaženja, ukoliko niste na najsrećnijoj lokaciji u gradu pa vas je teže pronaći. Ili ako svoje usluge i proizvode nudite samo onima koji žive u vašem gradu i okolini, takodje je moguće postaviti parametre, da ciljate svoj grad, okolinu, regiju. Ni to nije sve, ali da bih izneo sve prednosti AdWords oglašavanja, bilo bi potrebno mnogo vremena i mnogo teksta. 

Zaključak je da putem AdWords-a možete da dosegnete one ljude kojima je u baš tom jednom trenutku potrebna vaša usluga ili vaš proizvod. Neka dodatni motiv bude cena koja je mnogo niža od tradicionalnog oglašavanja, sami možete da kontrolišete troškove i činjenica da preko 50% ljudi izvrši kupovinu od trenutka kada vidi i klikne vaš oglas.

Mnogo ljudi koje sam sreo tokom života, školovanja i karijere zapanjilo me je neprihvatanjem osnovnih stvari ključnih za biznis i držanje koraka sa poslom, konkurencijom i prilikama. Medju njima i moji roditelji, čiji dugogodišnji uspešan biznis nije mogao da se održi zasnovan na nekim tradicionalnim, "starim" principima.

Uključivanje računara u svakodnevno poslovanje preduzetnika i malih preduzeća (o velikima ne treba ni govoriti) već dve decenije nije stvar prestiža ni luksuza, već stvar moranja. Učenje novih načina, novih tehnologija i novih metoda rada u velikoj meri može pomoći tim malim firmama, preduzetnicima i zanatlijama da budu konkurentni na svom tržištu.
Nakon uvodjenja računara u svakodnevnu poslovnu praksu došao je red i na internet, kao neminovnost savremenog biznisa.


Neznanje je prva prepreka i prvi kamen spoticanja na putu ka tehnološkom opismenjivanju i prvi stepenik koji je trebalo preskočiti.

Druga, teža prepreka, jeste strah. Ljudi, upravo iz neznanja, nemaju poverenje u tehnološka rešenja. Ti ljudi, posebno starije generacije, plaše se inovacija, ne žele da prihvate stvari koje su danas normalne, i nisu ni svesni koliko neko "u pokretu", na putu od kuće do posla i obrnuto, na svom mobilnom telefonu vrši pretragu i upravo tu može da pronadje uslugu ili proizvod. Kao što sam već napisao, preko 50% ljudi u prvom satu nakon pretrage i klika na vašu reklamu izvrši online kupovinu ili poseti vašu radnju radi kupovine. 

Treća prepreka, i ona najteža, jeste nedostatak želje za inovacijama i napretkom. Često, ako ne i najčešće, dolazimo do problema, dugova koji se nagomilavaju zbog nedostatka poslovne aktivnosti, i gašenja biznisa, dolazi upravo iz razloga što vlasnici, direktori, menadžeri, uglavnom u malim firmama i preduzetničkim radnjama/agencijama, ne žele da uče jer misle da je ono što im je radilo 20 godina može da radi i dalje. Pa čekaju. Dok ne dočekaju krah i suoče se sa zatvaranjem.

Pomenuo sam da se to desilo i mojim roditeljima koji su imali jako dobar i razvijen biznis, i kao prvi u mom rodnom gradu koji su privatno počeli da rade u toj oblasti imali su prednost i bolju poziciju u odnosu na sve druge. Tokom poslednjih godina, pre zatvaranja firme i radnje, imali su nepredvidjene okolnosti na koje sam ih upozoravao od svog 6. razreda, sada već davne 2000. godine. Kamere, računar, elektronski popisano stanje robe omogućilo bi praćenje i kontrolu, i bila bi sprečena kradja koju je, do tada 10 godina zaposlena radnica izvršila, u iznosu od oko 30.000 evra (nikada nije utvrdjen tačan iznos).

Na njihovom primeru, i naučen tim iskustvom, razmišljao sam o ponovnom pokretanju starog posla, ali sa drugačijim planom, drugačijom perspektivom, uz obavezno korišćenje savremenih alata i veština, i konstantno učenje i primenu naučenog. Jer danas će vam posao ići, bićete uspešni u svom poslu, ali već za dve godine to možda nećete biti jer je prosto trebalo da prihvatite jednu inovaciju.

Internet je sada mesto gde prodajete svoje usluge i proizvode. Marketinške metode i strategije se menjaju. Ljudi više ne pričaju medju sobom kao ranije i najveći deo komunikacije se odvija na internetu, na društvenim mrežama, u programima za dopisivanje i pozive preko interneta.

Savremena tehnološka rešenja komunikaciju stavljaju na globalni nivo, te ljudi mogu da komuniciraju sa drugim ljudima na drugom kontinentu istog momenta kada to požele. To je jedan od pokazatelja i razloga zašto je potrebno prihvatiti prilike koje pruža oglašavanje na internetu. I naučiti nešto iz priča onih koji nisu prihvatili, a mnogo više od onih koji su svoje poslovanje unapredili u tom smislu. 

Danas sam pisao o AdWords-u, neki drugi put o nekoj drugoj savremenoj metodi, ili detaljnije o ovom alatu.

2 коментара:

Man vs Machine - iz ugla marketara

Povremeno vodim razgovore o mašinama i potpunoj automatizaciji marketing procesa sa prijateljima koji su, po prirodi posla, više or...